SHADY LADIES

PIKNIKS CEĻA GALĀ

Madonas autoostā

 

 

Kurators, mērojot ceļu uz teiksmaino Vidzemes pērli Madonu un domās pārcilājot veidus, kā dekolonizēt putuplastu no skarbās iepakojumu impērijas, vēro ainavu, kas slīd aiz loga, un aizdomājas, vai Shady Ladies darbība gadījumā nav atsacīšanās no materiālu hierarhijas, kurā pieaugošu lomu ieņem mikroskopiskas sintezētas visuma daļiņas. Kurators ir no lielpilsētas, uzsūcis betona džungļu urbānās estētikas kvintesenci, tāpēc Shady Ladies slidenās afēras atsauc atmiņā reiz lasīto par objektu orientētu ontoloģiju, kas ierauga krāsvielu kā noslēpumus meklējošas informācijas paudēju lauciņā, kurā antropocentriskas pieredzes un klaji retinālas baudas dominē pār materialitāšu izzināšanu, lai vērotu pārmaiņas savā domāšanā un veidos, kā skatīt mākslas vienības.

Nonācis “ceļa galā”, kurators reminiscē par tranzīta sistēmas nozīmi starpreģionālo attiecību konstruktos, kuros mākslinieču īstenā Gesamtkunstwerk garā veidotā instalācija rada jaunas saites un savienojumus, paverot neizpētītus apvāršņus telpiskās komunikācijas apcirkņos, kuros pikniks ieņem mākslinieciskas meta-prakses lomu, lai atsegtu daudzšķautņainu formu zvaigznāju, kurā flora un fauna ieņem gaisīgus apveidos, uzziedot meistarīgi izpildītos manuālos žestos un domveidē. Uzrakstījis šo teikumu, kurators apmierināti noelšas un dodas uz “Šlāgeri” ēst karbonādi.

-

Kaspars Groševs

 

 

 

Fotogrāfiju autore: Līga Spunde